söndag 5 maj 2013

Krispigt knäckebröd


Idag bakade jag knäckebröd till frukost som faktiskt blev riktigt gott. Jag tänkte dela med mig av det recept som jag använde mig av, jag slängde i lite av det jag hade hemma och det funkade faktiskt så jag skulle tro att det bara är att göra detsamma för dig. Har du inte ingredienserna nedan så byt bara ut det du inte har mot något du har hemma som känns som ett bra substitut så ordnar det nog sig till det bästa.


Krispigt knäckebröd - ca 12 skivor


Det här behöver du:

  • 1 dl vetemjöl
  • 1 dl rågsikt
  • 1 dl fiber-havregryn
  • 1 dl solroskärnor
  • 1/2 tsk salt
  • 1/2 dl rapsolja
  • 1 msk ljus sirap
  • 2 dl kokande vatten

Så här gör du:

  1. Sätt på ugnen på 150 grader.
  2. Blanda alla ingredienser i en bunke förutom det kokande vattnet.
  3. Tillsätt det kokande vattnet.
  4. Bred ut smeten på en plåt med bakplåtspapper.
  5. Grädda i 60 minuter mitt i ugnen.
Ät och njut! Jag valde att ha paprika och fetaost som pålägg vilket blev gudomligt, jag råkar i och för sig vara en stor älskare av feta.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar