söndag 8 januari 2012

Busa till frukosten

Hela mitt liv har jag jag upplevt frukost som ett nödvändigt men oerhört tråkigt mål. Jag har pinat i mig macka efter macka. Jag tror jag hade någon höjdpunkt i mellanstadiet då jag upptäckte chocko-flakes eller något sånt där. Jag och mina kompisar åt det till frukost, lunch och middag om vi fick bestämma. 

En sak är dock säker, det kan bli roligt att äta frukost. Det kan till och med bli ett rent nöje. Jag har börjat med att försöka variera frukosten mer. Lägga till bär till flingorna, ta lite olika pålägg på knäckebrödsmackan och så vidare. I morse så såg min frukost ut så här. Flingor med mjölk och frysta hallon. Kanske inte speciellt bastant men den var åtminstone god och varierad tack vare hallonen. Så med detta vill jag tipsa er andra som tröttnat på samma gamla frukost. Lägg till lite bär eller testa något nytt. Gör amerikanska pannkakor på helgen när ni har tid och få in glädjen i frukosten. Det behöver inte ta mer tid än vanligt men det blir roligare och det blir dessutom en fröjd för ögat.

Visst ser det gott ut? Hallonen piggade upp hela frukosten.

Kanske inte så bastant men gud vad gott. Nom nom...
Om ni själva har något tips på hur man kan "busa till frukosten" så får ni gärna dela med er av era tips. Ha nu en fortsatt fin dag och njut av livet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar