tisdag 7 maj 2013

Visst vore det skönt att vara katt ibland?

Halli hallå i stugan!

Idag har det varit en riktigt skön och varm dag. Jag har varit i skolan mellan åtta och fyra och nu är jag bara så trött. Det känns att det är slutet på terminen då både kropp och knopp vill ha ledigt nu. Men det är mindre än en månad kvar så det är bara att ge gärnet. 

Dagens schema

8-11 Rapportskrivande
11-12 Lyssnade på brief till Ex:cellent-tävlingen
12-13 Lunch och planering med Josefin inför pitchen.
13-15 Pitch med Josefin. 
15-16 Rapportskrivande

På det stora hela ser det inte så farligt ut men jag tror det är en kombination av värmen, pitch(tar alltid mycket energi att snacka framför folk och sälja in sin idé) och en hel del rapportskrivande som gör det. Jag känner mig manglad från topp till tå. När jag kom hem blev det vattenmelon på balkongen och lite mysigt prat om dagen och alla dess bravader. Det är skönt det där att runda av dagen och koppla av när jag kommit hem. Att få landa på riktigt och prata igenom tankar och händelser som jag haft under dagen. Det ger avslut på något vis och jag kan försöka lämna plugget bakom mig och bara slappna av sedan.

Efter balkonghänget och lite solande begav vi oss in för soffmys. Jag tappade upp ett bad och dök ner i min lilla drömvärld för återhämtning och avkoppling. Nu sitter jag här helt mör i hela kroppen. Det känns som om det blir en tidig kväll idag. Grizzly ger mig ro i kroppen med sitt spinnande så jag somnar nog här i soffan när som. Just nu ligger han skönt och sover på soffans rygg och bara att se hur han njuter får mig att önska att jag vore katt. Någon annan som blir sugen på det?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar